2009. február 22., vasárnap

Na de mi ez itt kérem szépen?...

Tettem fel eme kérdést, mikor megláttam egy bolt előtt a következő képet. Félig lehúzott redőny (pont annyira, hogy ne lehessen kényelmesen bemenni, hanem hogy le kelljen hajtani a kis buksidat), a bolt majdnemhogy ÜRES, - tényleg totál üres! -, emberek helyes kis sorban álldigálnak, nyugodtan beszélgetnek miközben bebocsátásra várnak. A félig lehúzott redőny mögött csúnyán nézős eladólány, aki szigorúan kis terpeszben áll és csak akkor enged be embereket ha valakik kijöttek (természetesen pont annyit amennyi éppen kiöjött - balansz!!!). Na ilyet még nem láttam! Felócsúdásom után közvetlen az első teendőm volt megnézni miféle bolt ez, ahol sorba kell állni. Nos, ez a bolt egy parfüméria (van ilyen szó?)volt. Mely enyhén szólva, becsődölt - gondolom - és arra az elhatározásra jutott a tulaj, hogy mi előtt végleg bezár legalább a megmaradt cuccokért ne kelljen raktári díjat fizetni * KIÁRUSÍT, pontosabban: VÉGKIÁRUSÍT! ugye, hogy ez nem mindegy! a művelet pontosan meg volt szervezve. 3 hetes volt a haditerv, jelen - azaz mai nap (febr.22) a hadművelet záró hete. Az 1. héten 30, a 2. héten 50, míg az utolsó héten 70 (!)%-os leértékelés volt! (mindenre ugye!). Szinte fel se fogtam a körülöttem zajló eseményeket, mire Édesanyám már bent állt a sorban (Velem, természetesen) és lekesen magyarázott, hogy melyik parfümből lenne jó egy* jutányos áron. Sajnos semmi nem tántorította el a boltban fellelhető maradék parfümöktől, így maradtunk. Az álldigálás közepette - be kell valljam - engem is elkapott a "láz". Miközben bámészkodtam és azon gondolkodtam, vajon maradt-e NinaRicci parfüm vagy esetleg TommyHilfinger, hát azt látom, hogy Kínaiék (de vagy egy tucat) a Dior rúzsokat nyalogatják sorba végig, hogy akkor melyik szín is kell nekik. És ugye nem aztat amire rá van írva, hogy TESTER, hanem az újat a dobozból* (igaz nem kínai bötűkkel volt ráírva)! Nem akartam hinni a szememnek... Mire ezen a sokk hatáson is túl jutottam, már bent is voltunk! A bolt már kívülről se volt valami csalogató de belülről olyan volt, mint a csatatér lehetett hajdanán a mohácsi vész után! A polcok üresek (természetesen se NinaRicci, se TommyHilfinger, se semmilyen parfüm), a krémek kinyomkodva, a rúzsok szétkenve, stb... mintha egy csapat komisz vagy még annál is komiszabb kölök járt volna ott...
Ám a csatából mégis győztesen kerültem/tünk ki! Én egy Bonjour márkájú rúzst kaparintottam meg és egy nagyon menő szájfényt aminek még tokja is van (!). Anyumnak meg egy Chanel rúzst sikerült megkaparintania (a Dior.ról lebeszéltem a fentebb említettek miatt)
Így telnek a vasárnapok az én városomban*

1 megjegyzés: